![4ChaosAnarchic](https://2img.net/u/2713/54/52/61/avatars/1-35.jpg)
4ChaosAnarchic- AdmiN
![AdmiN AdmiN](https://2img.net/r/ihimizer/img268/5885/admino.gif)
- Mesaj Sayısı : 1208
Kayıt tarihi : 17/06/09
Yaş : 34
Yer : iN DerinLikLerinDe..!! ** HayBeaN FoRuM **
Aktiflik:
![Call Of Duty 5 World At War [2008][FAVORİ OYUN] Imgleft](https://2img.net/r/ihimizer/img26/5592/imgleft.gif)
![100/100](https://2img.net/r/ihimizer/img26/5646/24168722.gif)
![Call Of Duty 5 World At War [2008][FAVORİ OYUN] Emptybarbleue](https://2img.net/r/ihimizer/img26/3247/emptybarbleue.jpg)
(100/100)
Seviye:
![Call Of Duty 5 World At War [2008][FAVORİ OYUN] Imgleft](https://2img.net/r/ihimizer/img26/5592/imgleft.gif)
![100/100](https://2img.net/r/ihimizer/img26/5646/24168722.gif)
![Call Of Duty 5 World At War [2008][FAVORİ OYUN] Emptybarbleue](https://2img.net/r/ihimizer/img26/3247/emptybarbleue.jpg)
(100/100)
tarafından 4ChaosAnarchic C.tesi Haz. 20, 2009 3:14 pm
Netload part başı 400 MB'lik linkler ;Netload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadNetload Serious Filehosting - NetloadOyun Bilgileri
Güzel, beğenilen ve teknik açıdan üst seviyelerde bir oyuna devam oyunu
yapmak kolay bir şey değildir. Özellikle de sadece altı ay gibi bir
süre içerisinde 10 milyon kopyası satılan bir oyuna. 2007 Kasım ayında
çıkan InfinityWard imzalı Call of Duty 4: Modern Warfare, oyuncuların
ve özellikle de FPS severlerin aklını almıştı, yoğunluğu, aksiyonu ve
harika grafikleri ile her kesimin beğenisini kazanıp, çok oyunculu
kısmı ile adeta bağımlılık yaratmıştı. Ancak şimdi Call of Duty yapma
sırası Treyarch’da, adını Call of Duty serisi ile iyici duyurmuş olan
yapımcılar, 2008 Kasım’da çıkacak Call of Duty: World at War ile
bayrağı devralıp, bizleri günümüz modern operasyonlarından alıp tekrar
geçmişe, İkinci Dünya Savaşı’na götürüyor. Oyunu InfinityWard yerine
Treyarch’ın yapıyor olması ve M-16 yerine M1 Garand kullanılacak olması
oyuncular arasında koyu bir tartışma başlamasına neden oldu. Treyarch
stüdyosunun patronu Mark Lamia bunu anlayışla karşılıyor; “İnsanlar
daha önce oynadıkları İkinci Dünya Savaşı oyununun aynısını tekrar
oynamak istemiyorlar.” Ancak kendisinin bir mesajı da var, Treyarch,
bir ikinci dünya savaşı FPS’si nasıl olmalı konusunda kuralları yeniden
koymaya geliyor.
World at War’da iki ana hikâye olacak tek oyuncu modunda. Savaşın
sonlarını konu alan bir Kızıl Ordu harekatı ve Amerikalılar ile
Japonlara karşı adalarda sek sek oynayacağımız bir Pasifik harekatı.
Pasifik temalı harekat, hikaye ve bölümler bu tür oyunlar için biraz
nadir sayılabilecek şeyler, kısmen bunun sebebi gür ve balta girmemiş
tropik ormanları ve bitki örtüsünü doğru dürüst yakalayıp sergileyecek
teknolojinin henüz gelişmemiş olmasından, haliyle bombalarla darma
duman edilmiş bir Avrupa köyü yapmak daha kolay her zaman için. Çağdaş
işlemciler neyse ki, artık bu tür sık ve tropik ormanların hakkını
verebiliyor. Ancak, olay sadece bununla bitmiyor, Mark Lamia’ya göre:
“Olay sadece mevki olarak Pasifik bölgesine gitmek değil, tropik
ormanların içine gidiyoruz, onlarla ilgili ne varsa yapacağız. Ama asıl
olay Japon İmparatorluk ordusunda, çünkü Avrupalı Mihver devletlerinden
temelde farklı bir düşman oldukça, klasik Banzai saldırısı dışında
kimsenin bu düşman kuvveti adamakıllı yaptığını düşünmüyorum.” diyen
Lamia şunları ekliyor; “Oyun daha çetin ve stresli, biraz da kirli
olacak. Bu oyun için eldivenleri çıkardık diyebilirim. İkin Dünya
Savaşını sterilize edip yumuşatmayacağız.”
Evet, karşımızda yine bir ikinci dünya savaşı var, ancak bu sefer biraz
değişik olduğunu rahatça söyleyebilirim. World at War, Modern
Warfare’den tam olarak bir geriye dönüş değil, çünkü oyunda CoD 4’ten
oldukça ilham alınmış, hem teknik olarak hem de yaratıcılık açısından.
Bu ilhamların en belirgin olanı, olgun, kimi zaman vahşi olan hikaye
anlatım şekli. Treyach’ın yaptığı gösterimden edinilen izlenimlere bir
bakalım, daha iyi anlayacağız. World at War’a Makin Atolü’nün sahilinde
bir kulübenin içinde elimiz kolumuz bağlanmış bir şekilde başlıyoruz.
Bir Japon subayı önümüzde diğer bir donanma askerinden bilgi talep
etmekte. Yüzüne tüküren askerin suratında sigarasını söndüren Japon
subay daha sonra bir bıçak ile oldukça kanlı bir son veriyor silah
arkadaşımızın hayatına. Aynı kaderi paylaşmadan takviye güç geliyor ve
ortalığın karışmasını fırsat bilerek elimizde beylik tabancamız kaçmaya
başlıyoruz. Tarihi olarak doğruluğu mevcut mu peki? Treyarch’ın oyun
için yaptığı araştırmada hayatta kalan savaş gazilerinden ve sayısız
kayıt belgesinden ve benzer materyalden yararlanılmış.
Oynanış olarak da vahşi ve zalim bir açı yakalanmış; Japonlar iyi orman
savaşçıları olarak bilinirler, onları hiç beklemediğiniz bir anda
beklemediğiniz bir yerden aniden ortaya çıkıp size saldırabilirler. Bu
özellikleri World at War’da da işlenmiş, iyi kamufle olmuş Japon
askerleri orman içinde birkaç metre ötenizde birden ortaya
çıkabiliyorlar, ve çıkacaklar da. Bu taktiği karşı koymanın bir yöntemi
alev makinesi kullanıp çevreyi yakıp çehresini değiştirmek. Etraftaki
tüm otları ve sazlıkları küle çevirirseniz artık içlerinde
saklanamazlar. Elbette bir insanı ateşe vermek temiz ve düzgün bir şey
olmayabilir ve sağlıklı, ama bu şekilde savaşta sırtınızda jel hale
getirilmiş benzin taşımanın bazı dezavantajlarını keşfetmiş
olacaksınız. Bunun yanında bir de düşman keskin nişancıları var sorun
olacak, kendilerini ağaçlara bağlayıp günlerce orada bekleyebiliyorlar
hedeflerinin gelmesi için. Ateş ettiklerinde ilk seferde öldürmek için
ateş etmeyip yaralıyorlar, çünkü arkadaşlarının onu kurtarmak için
koşarak yanına gelip açık hedef olacaklarını biliyorlar. Otları ateşe
vermek ile birlikte şüpheli gördüğünüz ağaçlara ateş etmek, özellikle
sniper’lardan kurtulmanın oldukça temiz ve etkili bir yolu, bu şekilde
doğru ağaca nişan alırsanız eğer ağaçtan aşağı düşüp güvenlik olarak
ayak bileğine bağladığı ipten sarkan Japon askerleri ile karşılaşmanız
olası. Treyarch’ın bu yeni Pasifik savaşı oyununda en çok odaklandığı
nokta Japon askerlerinin, seride uzun süredir tek düşman olarak varolan
Almanlardan ne kadar farklı olduğu olarak göze çarpıyor. Sadece
üniforma, görünüm ve konuştukları dil farklı değil, Japonların bambaşka
bir taktik ve savaş anlayışı bulunuyor. Bushido düsturuna bağlı olan
Japon askerleri daha çok gerilla savaşı taktiklerini tercih ediyor.
Sahilden çıkıp yakındaki sık ağaçlık bölgeye giriyor oynadığımız
karakter ve birkaç donanma askeri, karanlık ağaçların arasında
ilerlerken birkaç ceset ile karşılaşıp yola devam ediyor grup. Gerçekte
ise o ölü askerler, ölü taklidi yapan Japon askerleri ve birden
canlanıp takıma arkadan saldırıyorlar.
Bölüm tasarımında ilgi çeken bir nokta, Treyarch’ın lineer bir oyun
yerine birden fazla seçilebilecek yol ve güzergâh hazırlamış olması,
farklı yolları seçip farklı taktikler uygulamak mümkün. Örnek olarak
ilk bölüm olan Makin bölümünde savaşın ilk kısmı yukarıda bahsettiğimiz
gibi sahilde geçiyor ve sahilde suya çakılmış kazıkların üstüne inşa
edilmiş bir köy var. Dilerseniz köyün altından, suyun içinden
geçebilir, dilerseniz de daha doğrudan, ama daha tehlikeyi açık bir yol
izleyip yukarıdan gidebilirsiniz. Bu esnada serinin tanıdık ve bilindik
yoğun aksiyonunun aynı şekilde korunduğunu görüyoruz. Çatışma başladığı
anda birbirine ateş eden insanlar ve silah seslerinden fazlası var,
patlayan el bombaları, atlayan askerler, bir köşede ölümcül bir yakın
dövüş sergilemekte olan iki asker gibi şeyler dönüyor etrafınızda. Call
of Duty’de bu bir gelenektir, sizin tüm dünyayı kurtaran cengaver tek
tabanca bir süper asker olmadığınızı, ve savaşın sadece sizin
etrafınızda dönüp bitmediğini çok iyi hissettiriyor oyunun atmosferi.
Treyarch, InfinityWard gibi Activision’ın sahip olduğu bir stüdyo ve
kardeş geliştirme stüdyoları olmalarının bazı faydaları var kesinlikle.
Mesela, Treyarch, CoD 4: Modern Warfare’ın grafik motoruna iki yıl önce
sahip oldu, yani CoD 4 piyasaya çıkmadan tam bir yıl önce. Böylesi uzun
bir geliştirme döngüsü olunca da oyun geliştiricilerinin oynanışa
odaklanacak daha fazla vakitleri olmuş ve ayriyeten Modern Warfare’in
grafik motorunun özelliklerini iyileştirip geliştirme fırsatı
bulmuşlar. Görsel olarak alevli silahların bu yeni kullanım alanı
sayesinde zaten halihazırda etkileyici olan Call of Duty 4: Modern
Warfare motoruna bir takım geliştirmeler yapıldığını görebiliyoruz.
Eski motor güzelliği, ve zekiliği ile tanınıyor, çarpıcı grafikleri
doğru ve isabetle render ederek balistik öğelerin bir çok yüzey ve yapı
malzemesi üzerindeki seyahatlerini güzelce kotarıyor. Şimdi ise World
at War ile bu leziz karışıma bir de yok edilebilir çevre özelliği
eklenmiş. Otları ateşe verdiğinizde alevler yavaşça etrafa yayılırken
altındaki toprağın karardığını görebilirsiniz. Ölü bir bedenin asılı
olduğu ipi vurup kopartabilirsiniz. Sahil ve köylerdeki kulübelerin,
ahşap yapıların duvarlarını, tahta plakaları ve malzemeleri kurşunlar
ile tahrip edip üzerlerinde gedikler açabilirsiniz. Ki bu da bana ünlü
bir Hollywood aksiyon atasözünü hatırlattı: "Her zaman için bir arka
kapı vardır." Hikaye Pasifik cephesinde geçtiği için etrafta bol bol
deniz, okyanus ve su var ve Treyarch bize sağolsun yüzme yeteneğini de
bahşetmiş. Su ve sıvıları içeren fizik motoru ile ilgili etmenler de
epey etkileyici, su yüzeyine çarpıp suya girerken kırılan kurşunlar,
patlamalardan çıkan şarapnellerin sudaki etkileri görmeye değer, en
azından teknik olarak güzel bir gelişme oyunlardaki gerçekçilik babında.
World at War’ın belki de en etkileyici özelliklerinden birisi dört
kişilik co-op modu. Üç adet arkadaşınızı alıp dört kişi tek oyunculu
hikayeyi baştan sonra birlikte oynayabiliyorsunuz, ister online olarak
ister aynı platformda ekranı bölerek. Lakin henüz dört oyunculu
co-op’un aynı ekranda oynanabileceğine dair bir kesinlik yok, ama en
azından iki oyuncu co-op’un aynı platform üzerinden ekranı bölerek
oynanabileceği kesin. Bu seride ilk defa olan bir şey, oyun zorluk
seviyesini oyuncu sayısına ve oyuncuların ne kadar iyi olduklarına göre
belirleyip ayarlıyor otomatik olarak. Birden fazla insanın oyunu aynı
anda oynaması gerçekten heyecan verici bir gelişme ama akıllara şu
soruyu da getiriyor; serinin oyunları önceden belirlenmiş, tetik
bekleyen aksiyon ve olaylarla doludur hep, yanınıza bir uçağın düşmesi,
bir grup düşmanın çalıları arasından pusu kurup çıkmaları gibi.
Normalde oyundaki silah arkadaşlarımız biz hareket etmeden ilerlemez,
ilk hareketi bizden beklerlerdi ve bu gibi özel durumları sadece biz o
belirlenen noktadan geçtiğimizde görürdük. Dört kişi oynarken bu nasıl
olacak peki? İlk akla gelen en önde giden kimse sinematik aksiyonları
onun tetikleyip harekete geçireceği ve arkada kalanın tüm eğlenceyi
kaçıracağı şeklinde. Treyarch bu konunun test aşamasında çok önem
verdikleri ve zaman ayırdıkları bir konu olduğunu söylüyor ve oyun
çıktığında buna bir çözüm bulmuş olacaklarına inanıyor.
Çok oyunculu olarak World at War, Modern Warfare’ın önderliğinde
ilerliyor ve sahip olduğu özellikleri aynen sunuyor. Ne de olsa Modern
Warfare son zamanlarda online olarak en çok oynanan oyunlardan birisi,
aynı şeyi World at War’a koymamak aptallık olurdu. Böylece son CoD
oyununda da açmaya hak kazandığınız silah ve yetenekler ile farklı
asker sınıfları ve taktik oynanışları yaratabileceksiniz. Seviye atlama
ve karakter özellik paketleri (“perk”) Modern Warfare’den alınmış
birkaç güncelleme ile geliştirilerek. Bu oyuna has olarak ise Squad,
yani bölük sistemi var çok oyunculu modda. Aynı takım içerisinde
değişken sayılardan oluşan bölükler olabiliyor, bu şekilde öldükten
sonra bölük arkadaşlarınızın yakınında tekrar doğuyorsunuz ve takım
oyunu daha bir önem kazanıyor bölüklere ait rehber ve yol izleme
sistemi ile. Araçlar da geri dönüyor Call of Duty’ye, ama bu kez Call
of Duty 3’te görülen hızlı ve atik motosiklet yada jipler yok. Onlar
yerine daha ağır savaş araçlarına yönelmiş Treyarch, tanklar ve
kamyonlar gibi. Eğer Treyarch bunca ilham ve öğeyi başarılı bir şekilde
kullanıp birbirlerine uygun bir şekilde yoğurabilirse yaşanacak çok
oyunculu oyun deneyimi oyunu bireysel olarak gündeme oturtacağı gibi
diğer İkinci Dünya Savaşı oyunları için de standart teşkil edecektir.
Oyunun ilk demosundan ortaya çıkan izlenimler şimdilik bu kadar, oyunun
diğer hikaye kısmı, Sovyet Rusya harekatı, bizi bir kez daha Berlin’e
giden yola dökecek, ancak o tarafla ilgili bilgiler şu an açıklanmadı.
Treyarch, kardeş şirketi Infinity Ward ile kıyaslanınca son zamanlarda
fazla iyi tepki çeken oyunlar ortaya koyamadı, kimileri bunu neredeyse
tamamen konsola odaklandıkları için olduğunu söylüyor, bakalım bu sefer
hem konsol hem PC platformlarında, üstelik iki yıllık bir geliştirme
süresiyle ve kalitesi ve başarısı kanıtlanmış bir motorla neler
çıkartacaklar. Biliyorum, hepimiz ikinci dünya savaşından oldukça
sıkılmaya başladık, ama şu da bir gerçek ki, Pasifik cephesi çok da
işlenen bir konu değil, işlenenler de pek başarılı değil, kabul edin,
öyle ya da böyle hepiniz farklı bir cephede geçen bir Call of Duty
oynamak istersiniz
Oyun Hileleri;
YOK
Alıntıdır... ![Gulucuk](/users/2713/54/52/61/smiles/2522.gif)