Sevgili arkadaşlar.
Hepimiz ripli oyunların müptlası olduk diyebiliriz. Çünkü %75 az yer
kaplıyorlar. Peki nasıl yapılıyor bu işlem.İşte size resimli anlatım.
Bu arada bu olay setup haline getirme değil. UHARC İLE SIKIŞTIRMADIR...
UHARC gelmiş geçmiş en iyi sıkıştırma programıdır. Bazı oyunların
sıkıştırılarak örneğin 1.8GB’dan 250MB’a düşürüldüğünü görmüşsünüzdür.
İşte bunun nasıl yapıldığını fazla ayrıntıya girmeden anlatıyoruz,
buyurun ;
1. Kullanımı : UHARC commands –switches dosyaismi.uzantı
*Komutlar UHARC den hemen sonra gelmelidir.
*Switchler komuttan sonra gelmelidir. Başına – işareti yerine / işareti de konulabilir.
*Dosyaismi.uzantı oluşturulacak dosyanın ismidir, uzantı belirtmezseniz default uzantı olan .uha dosyanızın uzantısı olur.
*En sonda bir şey belirtmezseniz tüm dosyalar sıkıştırılır. Eğer sadece
bazı dosyaları sıkıştırmak istiyorsanız burada belirtmelisiniz. Örneğin
en sona *.doc eklerseniz mevcut klasördeki tüm doc uzantılı dosyaları
sıkıştırmış olursunuz.Birden fazla dosya sıkıştımak içinse araya @
koyunuz. Örneğin belge.doc@belge.txt@belge.rtf gibi.
2. Komutlar
a : Dosyaları ekler ve sıkıştırır.
m : Dosyaları ekler ve siler.
e : dosyaları mevcut klasöre açar.
x : Dosyaları mevcut klasöre orijinal klasör isimleriyle birlikte açar.
l: Arşivdeki dosyaları listeler
t : arşivdeki dosyaları test eder.
3. Switchler
-d n=0,1,2 : İşlemler gerçekleşirken ekranda bilgi görüntüler.
d0 : Sessiz moddur, uyarılar hariç hiçbir bilgi görüntülenmez.
d1 : Bazı işlemler ekran görüntülenir.
d2 : Ayrıntılı bilgi görüntüler. Bu switchi kullanmazsanız default değeri –d1 dir.
-m n=0,1,2,3,x,z : Sıkıştırma modu seçimi. Bu sıkıştırma
oranını belirleyen en önemli switch. -m3 en iyi sıkıştırma modudur.
m0 : Sıkıştırmadan arşivler.
m1 : Hızlı sıkıştırma.
m2 : Normal sıkıştırma.
m3 : ALZ3 sıkıştırma algoritmasını kullanır. Multimedia dosyaları için idealdir.
mx : PPM sıkıştırma algoritmasını kullanır. Text tabanlı dosyalar için
daha iyidir. Benim denemelerimde –m3’den %1 oranında daha iyi
sıkıştırdı.
mz : LZP sıkıştırma algoritmasını kullanır.
Default değeri –m2 dir.
-md n=1,2,4,8,16....,32768 (2’nin üsleri) : Maksimum sözlük
boyutunu kb cinsinden atamaya yarar. Ne kadar büyük olursa o kadar
fazla ram kullanır. Eğer raminiz yeterli değilse (ki 128mb ram
yeterlidir) en büyük değeri UHARC kendisi atayacaktır. Bu da önemli bir
switch –md32768 olarak kullanın. Default değeri –md2048
-b n= 1,2,4,8,....,4096 : Maksimum buffer boyutunu kb cinsinden atamaya yarar. En yüksek değer olan -b4096 kullanın.
-r n= -,+ : Tüm alt klasörleri de beraberinde sıkıştırmak için
kullanılır. Default değeri –r- dir. Eğer alt klasörleri de sıkıştırmak
istiyorsanız –r+ şeklinde kullanın.
-vm n= -,+ : Virtual memory(sanal bellek) kullanımını açar.
Default değeri -vm- dir, eğer dosya büyükse -vm+ yazmanızı hız
açısından öneririm.
-y n= -,+ : Otomatik cevap modu. Uyarı mesajlarında hepsine evet demenize yarar.
Default değeri –y- dir, eğer uyarılarla uğraşmak istemiyorsanız –y+ olarak belirtin.
-o n= -,+,p : Overwrite(üzerine yazma) modunu ayarlar. Default değeri –op dir.
-op : Uyarı mesajı görüntüler.
-o- : Zaten bulunan dosyaların üzerine yazmaz.
-o+ : Tüm dosyaların direk üzerine yazar.
Son 3 switch dosyaları açarken kullanılır, diğerleri sıkıştırırken.
Örnekler : Öncelikle başlat/çalıştır’a cmd yazıp enterlayın ve sıkıştırmak istediğiniz dosyaların bulunduğu klasöre gelin.
1. uharc a –d2 –mx –md32768 odev *.doc
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek118lu](https://2img.net/r/ihimizer/img56/9454/ornek118lu.jpg)
Burada uzantı belirtmediğimiz için sadece doc uzantılı dosyaları odev.uha adı altında sıkıştırdık.
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek126qd](https://2img.net/r/ihimizer/img56/5623/ornek126qd.jpg)
Resimde görüldüğü gibi 789504 bytelık datayı %10.1 oranında sıkıştırarak 79844 byte’a düşürmüş olduk.
Bu dosyayı açmak için ise uharc x –o+ odev.uha yazabiliriz.
2. uharc m –d2 –m3 –md32768 –b4096 mtu
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek215ub](https://2img.net/r/ihimizer/img56/2381/ornek215ub.jpg)
Burada m komutunu kullandığımız için tüm dosyaları sıkıştırdıktan sonra silmiş de olduk.
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek228jh](https://2img.net/r/ihimizer/img56/8522/ornek228jh.jpg)
Açmak için ise uharc x –o+ -y+ -vm+ mtu.uha yazabiliriz.
3. uharc a –d2 –mx –md32768 –b4096 –r+ snooker
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek312xn](https://2img.net/r/ihimizer/img56/9981/ornek312xn.jpg)
Bu örnekte ise –r+ kullanarak isnooker klasöründeki tüm alt klasörlerle birlikte sıkıştırmış olduk.
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek328mu](https://2img.net/r/ihimizer/img56/9638/ornek328mu.jpg)
Açmak için ise uharc x –vm+ snooker.uha yazabiliriz.
Örneklerden de görüldüğü gibi dosyaların türüne göre farklı farklı
sıkıştırma oranları oluyor. Programın en önemli switchleri –m3 veya –mx
, -md32768, -b4096 . Maksimum sıkıştırma için bunları mutlaka kullanın.
Ayrıca programın free versiyonunun 2GB lık sıkıştırma limiti bulunuyor.
Oyunları sıkıştırırken klasörlere ayrırarak bu sorunu da aşabilirsiniz.
Not: Alıntıdır.......
Saygılar...
Hepimiz ripli oyunların müptlası olduk diyebiliriz. Çünkü %75 az yer
kaplıyorlar. Peki nasıl yapılıyor bu işlem.İşte size resimli anlatım.
Bu arada bu olay setup haline getirme değil. UHARC İLE SIKIŞTIRMADIR...
UHARC gelmiş geçmiş en iyi sıkıştırma programıdır. Bazı oyunların
sıkıştırılarak örneğin 1.8GB’dan 250MB’a düşürüldüğünü görmüşsünüzdür.
İşte bunun nasıl yapıldığını fazla ayrıntıya girmeden anlatıyoruz,
buyurun ;
1. Kullanımı : UHARC commands –switches dosyaismi.uzantı
*Komutlar UHARC den hemen sonra gelmelidir.
*Switchler komuttan sonra gelmelidir. Başına – işareti yerine / işareti de konulabilir.
*Dosyaismi.uzantı oluşturulacak dosyanın ismidir, uzantı belirtmezseniz default uzantı olan .uha dosyanızın uzantısı olur.
*En sonda bir şey belirtmezseniz tüm dosyalar sıkıştırılır. Eğer sadece
bazı dosyaları sıkıştırmak istiyorsanız burada belirtmelisiniz. Örneğin
en sona *.doc eklerseniz mevcut klasördeki tüm doc uzantılı dosyaları
sıkıştırmış olursunuz.Birden fazla dosya sıkıştımak içinse araya @
koyunuz. Örneğin belge.doc@belge.txt@belge.rtf gibi.
2. Komutlar
a : Dosyaları ekler ve sıkıştırır.
m : Dosyaları ekler ve siler.
e : dosyaları mevcut klasöre açar.
x : Dosyaları mevcut klasöre orijinal klasör isimleriyle birlikte açar.
l: Arşivdeki dosyaları listeler
t : arşivdeki dosyaları test eder.
3. Switchler
-d n=0,1,2 : İşlemler gerçekleşirken ekranda bilgi görüntüler.
d0 : Sessiz moddur, uyarılar hariç hiçbir bilgi görüntülenmez.
d1 : Bazı işlemler ekran görüntülenir.
d2 : Ayrıntılı bilgi görüntüler. Bu switchi kullanmazsanız default değeri –d1 dir.
-m n=0,1,2,3,x,z : Sıkıştırma modu seçimi. Bu sıkıştırma
oranını belirleyen en önemli switch. -m3 en iyi sıkıştırma modudur.
m0 : Sıkıştırmadan arşivler.
m1 : Hızlı sıkıştırma.
m2 : Normal sıkıştırma.
m3 : ALZ3 sıkıştırma algoritmasını kullanır. Multimedia dosyaları için idealdir.
mx : PPM sıkıştırma algoritmasını kullanır. Text tabanlı dosyalar için
daha iyidir. Benim denemelerimde –m3’den %1 oranında daha iyi
sıkıştırdı.
mz : LZP sıkıştırma algoritmasını kullanır.
Default değeri –m2 dir.
-md n=1,2,4,8,16....,32768 (2’nin üsleri) : Maksimum sözlük
boyutunu kb cinsinden atamaya yarar. Ne kadar büyük olursa o kadar
fazla ram kullanır. Eğer raminiz yeterli değilse (ki 128mb ram
yeterlidir) en büyük değeri UHARC kendisi atayacaktır. Bu da önemli bir
switch –md32768 olarak kullanın. Default değeri –md2048
-b n= 1,2,4,8,....,4096 : Maksimum buffer boyutunu kb cinsinden atamaya yarar. En yüksek değer olan -b4096 kullanın.
-r n= -,+ : Tüm alt klasörleri de beraberinde sıkıştırmak için
kullanılır. Default değeri –r- dir. Eğer alt klasörleri de sıkıştırmak
istiyorsanız –r+ şeklinde kullanın.
-vm n= -,+ : Virtual memory(sanal bellek) kullanımını açar.
Default değeri -vm- dir, eğer dosya büyükse -vm+ yazmanızı hız
açısından öneririm.
-y n= -,+ : Otomatik cevap modu. Uyarı mesajlarında hepsine evet demenize yarar.
Default değeri –y- dir, eğer uyarılarla uğraşmak istemiyorsanız –y+ olarak belirtin.
-o n= -,+,p : Overwrite(üzerine yazma) modunu ayarlar. Default değeri –op dir.
-op : Uyarı mesajı görüntüler.
-o- : Zaten bulunan dosyaların üzerine yazmaz.
-o+ : Tüm dosyaların direk üzerine yazar.
Son 3 switch dosyaları açarken kullanılır, diğerleri sıkıştırırken.
Örnekler : Öncelikle başlat/çalıştır’a cmd yazıp enterlayın ve sıkıştırmak istediğiniz dosyaların bulunduğu klasöre gelin.
1. uharc a –d2 –mx –md32768 odev *.doc
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek118lu](https://2img.net/r/ihimizer/img56/9454/ornek118lu.jpg)
Burada uzantı belirtmediğimiz için sadece doc uzantılı dosyaları odev.uha adı altında sıkıştırdık.
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek126qd](https://2img.net/r/ihimizer/img56/5623/ornek126qd.jpg)
Resimde görüldüğü gibi 789504 bytelık datayı %10.1 oranında sıkıştırarak 79844 byte’a düşürmüş olduk.
Bu dosyayı açmak için ise uharc x –o+ odev.uha yazabiliriz.
2. uharc m –d2 –m3 –md32768 –b4096 mtu
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek215ub](https://2img.net/r/ihimizer/img56/2381/ornek215ub.jpg)
Burada m komutunu kullandığımız için tüm dosyaları sıkıştırdıktan sonra silmiş de olduk.
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek228jh](https://2img.net/r/ihimizer/img56/8522/ornek228jh.jpg)
Açmak için ise uharc x –o+ -y+ -vm+ mtu.uha yazabiliriz.
3. uharc a –d2 –mx –md32768 –b4096 –r+ snooker
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek312xn](https://2img.net/r/ihimizer/img56/9981/ornek312xn.jpg)
Bu örnekte ise –r+ kullanarak isnooker klasöründeki tüm alt klasörlerle birlikte sıkıştırmış olduk.
![UHARD İle Oyun Riplemek ! Resimli Anlatım... Ornek328mu](https://2img.net/r/ihimizer/img56/9638/ornek328mu.jpg)
Açmak için ise uharc x –vm+ snooker.uha yazabiliriz.
Örneklerden de görüldüğü gibi dosyaların türüne göre farklı farklı
sıkıştırma oranları oluyor. Programın en önemli switchleri –m3 veya –mx
, -md32768, -b4096 . Maksimum sıkıştırma için bunları mutlaka kullanın.
Ayrıca programın free versiyonunun 2GB lık sıkıştırma limiti bulunuyor.
Oyunları sıkıştırırken klasörlere ayrırarak bu sorunu da aşabilirsiniz.
Not: Alıntıdır.......
Saygılar...