YazilimMaster.Tk Açılmıştır.

Tomb Raider: Underworld Uyeols10

TAŞINDIK ARTIK wWw.YazilimMaster.Tk 'da Hizmet Vermekteyiz..


Join the forum, it's quick and easy

YazilimMaster.Tk Açılmıştır.

Tomb Raider: Underworld Uyeols10

TAŞINDIK ARTIK wWw.YazilimMaster.Tk 'da Hizmet Vermekteyiz..

YazilimMaster.Tk Açılmıştır.

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

YazilimMaster.Tk


    Tomb Raider: Underworld

    4ChaosAnarchic
    4ChaosAnarchic
    AdmiN
    AdmiN


    Mesaj Sayısı : 1208
    Kayıt tarihi : 17/06/09
    Yaş : 34
    Yer : iN DerinLikLerinDe..!! ** HayBeaN FoRuM **

          
    Aktiflik:
    Tomb Raider: Underworld Imgleft100/100Tomb Raider: Underworld Emptybarbleue  (100/100)
    Seviye:
    Tomb Raider: Underworld Imgleft100/100Tomb Raider: Underworld Emptybarbleue  (100/100)

    Tomb Raider: Underworld Empty Tomb Raider: Underworld

    Mesaj tarafından 4ChaosAnarchic Paz Haz. 21, 2009 10:32 am

    Tomb Raider: Underworld 693

    Tomb Raider: Underworld

    Oyun Dünya’sının en sevilen kadın
    kahramanı olma özelliğine sahip Lara, Annivarsary macerasından sonra
    tekrar ekranlarımıza konuk oluyor. Son oyun Annivarsary kutlamalar için
    hazırlandığından yeni oyunumuz Underworld Legend’ın bittiği yerden
    başlıyor ve Lara’yla yerin derinliklerinde Thor’un çekicinin peşine
    düşüyoruz. Hatırlayacağınız gibi Lara’nın annesinin Avolon’da olduğunu
    Amanda sayesinde öğrenmiştik. Yeni oyunda ise Avolon’a Lara’nın
    annesini bulmaya gidiyoruz. Ayrıca Legend’da olanları daha iyi kavramak
    için menüde yer alan “Extras” seçeneğine bakmanızı tavsiye ederim.
    Burada sizleri güzel bir trailer bekliyor
    .

    Underworld

    Monor’daki
    kaçış sahnesinin hemen ardından oyuna başlıyoruz. İlk bölüm seriyi daha
    önce oynamayanlar için Tutorial niteliğinde. Bu bölümde oyunun ana
    hareketleri ve kontrolleri hakkında bilgi sahibi olduktan sonra asıl
    oyuna başlıyoruz. Oyunu başlar başlamaz hemen gözümüze önemli bir detay
    çarpıyor ki, bu detay oyunun aksiyonuna büyük ölçüde katkı yapmış. Lara
    artık eskisine göre daha hızlı hareket ediyor. Bu durum aslında eskiden
    beri en çok şikayet edilen noktalardan biriydi. Karşımızda bu kadar
    hızlı ve vahşi hayvanlar varken, bizim yavaş hareket etmemiz elbette
    garipsenecek bir durum. Zaten firmada bunu fark etmiş ve müdahalesini
    yapmış. Bu sayede oyunun aksiyonu ve oynanabilirliği daha
    kullanılabilir bir hale gelmiş. Lara’nın hızlılığı düşmanlarla
    mücadelelerde katkı sağladığı gibi tırmanma, zıplama gibi durumlarda da
    bize destek sağlıyor.

    Yeni oyunda eskiden tanıdığımız
    iyi ve kötü karakterlerle ilişkilerimiz sürüyor. Kiminden ipucu alıyor
    kimiyle de birebir mücadele ediyoruz. Eski oyunlarda olduğu gibi yeni
    oyunda da vahşi birçok hayvanın yanı sıra hazineleri bulmamızı
    istemeyen kişilerle mücadele ediyoruz. Hayvanlar eskisine göre daha
    saldırgan ve zeki hazırlanmış. Sürekli saldırılarıyla sizi saf dışı
    bırakmaya çalışıyorlar. Yeni oyunda da daha sayamadığım birçok yırtıcı
    hayvana karşı mücadele ediyoruz. Hayvanlar üzerinde kullanabileceğimiz
    tabanca, tüfek ve pompalı gibi daha birçok tabancamız bulunuyor. Bunun
    yanı sıra küçük çapta ekipmanlarda taşıyabiliyoruz. Silah kullanımı ve
    vuruş hissi oldukça tatmin edici. Hedef almak ve hedefe yoğunlaşmakta
    zorluk çekmiyorsunuz. Ayrıca silah kullanırken yerde yuvarlanarak ya da
    havada takla atarak ateş etmek de mevcut. Oyunun ilerleyişinde belli
    bir stratejiye ihtiyaç duymuyorsunuz. En azından serinin eski
    oyunlarını denediyseniz oynayış konusunda sıkıntı çekmeyeceksiniz.
    Bilindik taktikler oyunu geçmenize yardımcı. Ama oyunu dolu dolu
    oynamak için hayvanlara pata güte girişmek, ancak insanlarla
    mücadelelerde biraz usturuplu, düşünerek hareket etmek oyunu zevk
    alarak idare etmek için ideal.


    Tomb Raider: Underworld 6051

    Oyunun
    bilindik tarzı bulmacaları çöz, düşmanları öldür ve ilerle şeklindeydi.
    Crystal Dynamics bu durumu fazlaca monoton bulmuş olmalı ki, bu konuda
    değişikliklere gitmiş ve yaptığı değişiklikler genel anlamda başarı
    kılmış. Zaten Crystal Dynamics için seriyi yeniden hayata döndüren
    yaratıcı demek pek de yanlış olmaz. Neyse uzatmadan firmanın oyuna
    getirdiği sisteme değinelim. En başta klasikleşmiş oynayışı
    hareketlendirmek için oyunun ana temellerinden güzel bir karışım elde
    edilmiş. Mesela bulmaca çözerken tırmanma özelliğinin ilave edilmesi,
    ateş ederken uçan tekme atabilmek gibi. Bu tür karışımlardan oyunda
    fazlasıyla var ve çok yerinde. Zira fazla abartılsaydı bir yandan
    bulmacalarla uğraşmak diğer yandan düşmanlarla savaşmak çok hızlı ve
    zorlu aksiyonu beraberinde getirebilirdi ki zaten klasikleşmiş oynayışı
    tamamen ortadan kaldırmak da amaçları değildi. Değişik motiflerle
    heyecanlı bir oynayış sunmak istediler ve başardılar. Bu noktada biraz
    da oyundaki bulmacalara değinmek gerek. Oyunun bulmacaları konusunda
    zaten bir sıkıntımız yoktu. Yeni oyun içinde aynısı geçerli. Eski
    oyunlara görme daha fazla mantık ve dikkat gerektiren gizli kapılar,
    girişler ve nesneler mevcut. Böylece sürekli savaşmak yerine arada
    nefes alıp bulmacalara yoğunlaşmak mantıklı bir seçim olmuş. Zaten her
    dövüşten sonra bir oh, her bulmacadan sonar da bir rahatlama
    hissediyorsunuz. Oyunun dövüş mekaniğinde her zamanki gibi yakın dövüş
    ve yapılabilecek çeşitli combo’lar ön planda. Yakın dövüş olarak
    insanlarla dövüşürken gerçekçi tepki ve darbe hissini sonuna dek
    alabiliyorsunuz. Zaten bu noktada Crystal Dynamics kendi tarzını ve
    Tomb Raider’ın bugüne dek ki tarzını harmanlayıp başarılı dövüş
    mekanikleri çıkarmış. Zaten çeşitli klavye kombinasoynları uygulayarak
    yaptığımız combo’lar dövüş sahnelerinin etkileyiciliğini bir adım öteye
    taşımış.

    Yapay Zeka

    Oyunumuz yapay zeka olarak abartılacak bir yön taşımasa da, gerek
    hayvanların gerekse insanların yapay zekası sizi tatmin etmeye
    başarıyor. Bilhassa hayvanlar insanlara göre daha hızlı olduklarından
    bir dakika olsun sizi rahat bırakmıyorlar. Tabi ki arada sırada yapay
    zeka durağanlaşabiliyor ancak oyunu çok fazla etkilemiyor. Zaten bu
    konuda firmamız yine başarılı bir iş çıkarmış. Zira hayvanların deliler
    gibi size saldırmaları hızlı ve bol aksiyonu getirse de aynı zamanda
    yorucu ve bir o kadar zorlu bir oynayış getirebilirdi. İnsanlara
    baktığımızda yakın dövüş anlamında tedbirli saldırıyorlar. En azından
    savaşma zekasıyla donatılmışlar. Hayvanlar kadar dişli çıkmasalar da
    oldukça yerinde hazırlanmışlar. Ellerine silah benzeri (benzeri ne
    silah işte) aletler aldıklarında iyi nişan alıyor ve sizi ateş altında
    tutuyorlar. Bu durumda insanlara karşı bir strateji uygulamanızı
    gerektiriyor. En azından belli vur-kaç, gizlenerek arkadan vur tarzı
    taktikleri kullanıyorsunuz. Hani olurda yapay zeka beni tatmin etmedi
    derseniz ayarlar seçeneğinden zorlukla ilgi ayarlar yapabiliyorsunuz.
    Mesela düşmanların can barlarını yükseltebiliyor, vuruşlarını daha
    etkili kılabiliyor ya da daha seri bir hareket konumuna
    getirebiliyorsunuz. Bu tür ince ayarların olması oldukça hoş. Zira bu
    konuda uzmanlaşmış Tomb Raider fanları mutlaka en zorunu tercih
    edeceklerdir.



    Tomb Raider: Underworld 6045

    Grafikler

    Bunca güzel oyun
    mekaniğinin yan sıra Tomb Raider: Underworld grafikleriyle de göz
    dolduruyor. Yerin derinliklerinde, vahşi hayvanların cirit attığı
    ormanlık alanlarda hoş grafikler ve tasarımlar sizleri bekliyor. Ama
    evvela Lara’daki değişimlere değinmeden edemeyeceğim.Çünkü bu konuda
    ekrandaki bir oyunda olsa ne kadar sapıkça emelleriniz olduğunu
    biliyorum Cool. Her şeyden önce Lara iri göğüslü, geniş dudaklı müthiş
    bil dilber ve her yeni oyunda biraz daha güzelleştiriyor. Yıllar bizim
    için pek olumlu geçmese de geçen her yıl biraz daha seksi ve gerçekçi
    hazırlanıyor. Fizik modellemesi bir kenara gözlerindeki canlılığı
    rahatlıkla görebilirsiniz. Başarılı bir surat modellemesiyle karşımıza
    çıkıyor. Zaten bu konuda Tomb Raider’ın yapımına dokunmuş firmalar bunu
    her yeni oyunlar bir üst seviyeye taşıyor ve Lara daha gerçek bir
    tasarımla karşımıza çıkıyor.


    Tomb Raider: Underworld 6046

    Mekan tasarımlarıysa bildiğiniz ormanlık
    alanlarda, bol ağaç, otluk alanlardan oluşuyor. Bu tür mekanlarda ağaç
    tasarımlarındaki renk ve dokular gayet yerinde ve gerçekçi hazırlanmış.
    Farklı mekanlarda su tasarımlarındaki canlılık da gözden kaçmıyor.
    Bunların yanı sıra yer tasarımları, taşlar ve kayalıklar mekana dahil
    edilen ve canlılığı bütünleyen güzel çevre nesneleri. Sonuç olarak
    mekan olarak özüne dönen oyunumuz, başarılı karakter ve mekan
    tasarımlarıyla yüzümüzü gülmeyi başarmakla kalmayıp, iyi bir not almayı
    sonuna dek hak ediyor.


    Final Bölümü

    Crystal Dynamics’in
    hünerli parmakları son zamanlarda iyice monotonlaşan Tomb Raider’ı adam
    etmeyi başarmış. Aksiyon dozajının ve bulmacaların seviyeli
    hazırlanmaları, daha hızlı hareket edebiliyor olmamız, dövüş
    mekanikleri ve oynayışa dahil edilen yaratıcı fikirler ve Lara’nın
    harika fiziği için bu oyunu mutlaka oynamalısınız. İyi oyunlar…

      Forum Saati Ptsi Tem. 08, 2024 12:52 am