YazilimMaster.Tk Açılmıştır.

Max Payne 3 İlk Bakış... Uyeols10

TAŞINDIK ARTIK wWw.YazilimMaster.Tk 'da Hizmet Vermekteyiz..


Join the forum, it's quick and easy

YazilimMaster.Tk Açılmıştır.

Max Payne 3 İlk Bakış... Uyeols10

TAŞINDIK ARTIK wWw.YazilimMaster.Tk 'da Hizmet Vermekteyiz..

YazilimMaster.Tk Açılmıştır.

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

YazilimMaster.Tk


    Max Payne 3 İlk Bakış...

    4ChaosAnarchic
    4ChaosAnarchic
    AdmiN
    AdmiN


    Mesaj Sayısı : 1208
    Kayıt tarihi : 17/06/09
    Yaş : 34
    Yer : iN DerinLikLerinDe..!! ** HayBeaN FoRuM **

          
    Aktiflik:
    Max Payne 3 İlk Bakış... Imgleft100/100Max Payne 3 İlk Bakış... Emptybarbleue  (100/100)
    Seviye:
    Max Payne 3 İlk Bakış... Imgleft100/100Max Payne 3 İlk Bakış... Emptybarbleue  (100/100)

    Max Payne 3 İlk Bakış... Empty Max Payne 3 İlk Bakış...

    Mesaj tarafından 4ChaosAnarchic Paz Haz. 21, 2009 10:33 am

    Yaşadığı facialar yüzünden deliren, üstüne üstlük bizi de buna alet
    edip ortalığı birbirine katan Max Payne (MP), hızını alamamış olacak ki
    üçüncü oyunuyla, kötü kalplilere kendi bildikleri yöntemlerle, barut ve
    çelikle tekrar gerekli cevabı vermek için dönüyor.
    İşini,
    ailesini ve hayatını, kısacası her şeyini yitiren Max bize neler
    getiriyor? En son 2003’te gördüğümüz Max, son 12 yılda oldukça
    değişmiş; neredeyse tanınmaz halde. Hayatın zorlukları ve şeytani
    düşmanlarının yüzünde bıraktıkları, birkaç basit kırışıklıktan ibaret
    değil. Kilo kaybetmiş, saçlarını da... Sakallı, ince ve kaslı yapısı
    ile eski bir polisten çok kanun kaçağına benziyor. Bu adama ne oldu da
    bu hale geldi? Karakterin bu kadar değiştirilmesinin riskli olduğunu
    belirten Rockstar Sanat Yönetmeni Rob Nelson, şunları ekliyor:
    “Başarılı olmuş ve kült haline gelmiş bir eserin ana karakterinde bu
    kadar temel değişiklikler yapmak gerçekten ustalık isteyen, dikkat
    gerektiren bir iş.” Oyunun ve dolayısıyla Max’in benimsenen ve
    beğenilen yanlarını korumak zorunda olduklarını belirten Nelson, aynı
    zamanda değişim ve gelişimin de şart olduğunu belirtiyor. Oyunun
    haklarını Remedy’den satın alan Rockstar, zaten vahşet içerikli
    aksiyonlarda kendini birçok kez kanıtladı. Oyunun eski yapımcısının
    yaptıkları işe saygı duyduklarını belirten Nelson, yeni oyunun da
    önceki oyunların yıllar önce yarattığı etkiyi yaratacağından oldukça
    emin.

    Max Payne 3 İlk Bakış... 01
    Projenin
    güçlüğü tartışılmaz. Rockstar’ın aksiyon konusunda olmasa da, kurgu ve
    hikaye konusunda ilk iki oyunun başardıklarına ulaşması gerçekten güç.
    Ancak firma bu tarz yüksek beklentilere sahip projelerin altına girmeye
    alışık olduğunu belirtiyor. Nelson, kendilerini zorlayacak projelere
    her zaman açık olduklarını belirtirken şunları ekliyor: “Kendimize
    duyduğumuz güven ve içgüdülerimizle hareket etmeyi öğrendik.”
    Rockstar’ın firma olarak, yaşayan şehirleri ve canlı atmosferleri çok
    iyi bir biçimde tasvir ettiğini hepimiz biliyoruz. Grand Theft Auto
    serisinin en büyük başarılarından biri de, oyunlarının bu
    özelliklerini, serinin yeni çıkan her ürününde bir adım öteye götürmek
    ve teknolojinin imkanlarını sonuna kadar kullanarak gerçekleştirmek
    oldu. Önemli olan ise kurgunun ve hikayenin bu gelişimden payını
    almasıydı. MP serisinin en göze çarpan yanı ise New York’un karanlık
    atmosferini ve hikayenin dramatik yönünü, çizgi roman benzeri ara
    sahneler ve sinematik kamera açıları ile tasvir etmesiydi. İşin aksiyon
    yanı ise kısaca çok ama çok eğlenceliydi.



    İlk oyunda, hayatını mahveden uyuşturucu kaçakçılarından intikam almak
    isteyen Max, karşılaştığı derin devlet ve uyuşturucu komplosunun ördüğü
    ağlara rağmen yolunu kaybetmeden, amacına ulaşmaya çalışıyordu. İki yıl
    sonra başlayan ikinci oyunda ise “Temizleyiciler” adlı seri katil
    grubuna ait bir olayı incelerken, geçmişten tanıdığı bir kadınla, Mona
    Sax ile karşılaşıyor ve ilk oyundan da tanıdığımız gizli grupla
    uğraşmak zorunda kalıyordu. Eğer halen ilk iki oyunu oynamadıysanız
    daha vaktiniz var. Önümüzdeki Kış aylarında piyasaya çıkacak olan
    MP3’ün önceki iki oyununu tüketmeniz, tarafımızdan ısrarla tavsiye
    olunur. Peki ya serinin sonuncusunda Max, silahının dumanı tüten
    namlularını hangi zavallılara doğrultacak?


    Max Payne 3 İlk Bakış... 02
    Yaşadığı
    gerilim ve acı dolu tecrübelerden sonra alkole ve acı dindiricilerine
    olan bağımlılığı, Max’in New York Polis Teşkilatı’ndaki işini
    kaybetmesine neden olur. New York’taki acı dolu hatıraları geride
    bırakmak isteyen Max, mafyanın hüküm sürdüğü ve sivillerin %75’inin
    silah taşıdığı Sao Paulo’ya, Brezilya’nın 20 milyonu aşkın nüfuslu
    modern savaş alanına yerleşir. Bu kadar vahşi bir ortama adımını atan
    Max’in, sakin bir hayat yaşama ihtimali olabilir mi? Max’in Sao
    Paulo’ya gitmesi ilk etapta saçma gelebilir. Yaşadıklarından sonra suç
    dolu bir şehre yerleşmenin, Max’e -ya da Sao Paulo halkına- pahalıya
    patlayacağı aşikar. Max’in halen savaştığı bağımlılığının etkilerini
    HUD’ından da fark edeceğiniz MP3’te, şu an bilemediğimiz -ve
    yapımcıların ”kayıp yıllar” olarak nitelendirdiği- bu 12 yıl içinde
    neler olduğu gizemi ise oyunun piyasaya çıkması ile kaybolacak.
    Ayrıntıları paylaşmaktan kaçınan firma yetkileri ise şimdilik,
    bağımlılıkları ile yeni evinde dibe batmış bir halde yaşamaya başlayan
    Max’in, itibarı sorgulanabilir bazı bağlantıları sayesinde özel koruma
    olarak işe alınacağı bilgisini paylaşıyor.
    Karanlık New York atmosferinin “Max Payne” isimli herhangi bir oyun
    için vazgeçilmez olduğunu düşünenler ağırlıkta. Tam anlamıyla bambaşka
    bir atmosfere yerleştirilecek kurgunun başarıya ulaşma şansı üzerine
    kafa yormadan önce, gelin 2015 yılının Sao Paulo’suna, Portekizli
    yerleşimcilerin torunlarının nasıl yaşadığına göz gezdirelim. ”Favela”
    olarak adlandırılan varoşların en yoğun olduğu ve dünya şehirleri
    arasında en tehlikeli semtlerden oluşan Sao Paulo, resmi kaynaklarda
    sanayisi ile öne çıksa da, şehir aslen uyuşturucu kartellerinin
    elindedir. Acımasızlığıyla ün salmış, 1993 yılında Taubate
    hapishanesinde sekiz hükümlü tarafından kurulan Primeiro Comanda da
    Capital adlı çete, Sao Paulo’nun aynı adı taşıyan başkentini avucunun
    içine almış, deyim yerindeyse iliğini kurutmaktadır. Geniş çaplı
    hapishane ayaklanmalarından, toplu kaçışlardan, soygun, adam kaçırma ve
    terörist aktivitelerden sorumlu tutulan bu oluşum ile rüşvete batmış
    yerel polisin olduğu bir ortam hayal edin; üzerine de 15 milyon silahlı
    sivil koyun. Ortam hem MP için, hem de Rockstar için daha uygun olamaz
    değil mi? Gençlerde en fazla ölüm sebebinin, istatistiki olarak cinayet
    oluşu kaçınılmaz bir hale geliyor. Kocaman bir şehir, tonlarca barut,
    çelik ve uyuşturucu ile et ve kemik...



    Bir düzineye yakın çalışan, şehir hakkında bilgi toplamak ve şehir
    oyuna aktarılırken referans noktası olması açısından, Sao Paulo’nun
    varoşlarının yüzlerce fotoğrafını çekmiş; hatta işi abartıp, yüzlerce
    yerlinin üç boyutlu modellemelerini gerekli cihazlarla tarayarak oyuna
    aktarmış. Sao Paulo’nun yerlileri, oyunda birer düşman olarak
    betimlendiklerini duyunca ne tepki verirler bilemeyiz ancak
    Rockstar’dakiler bir süre arkalarını kollasalar iyi ederler. Ekibin
    elindeki bu kadar malzeme ile şehrin oyunda ne kadar gerçekçi
    görüneceği konusunda kimsenin bir şüphesi kalmasın. Önceki oyunları
    gibi MP3’te de aynı özeni gösteren firmanın konuyla ilgili yorumu şu
    şekilde: ”Bu Rockstar! Ayrıntı, teknoloji, araştırma, kurgu ve hikaye!
    Ve tabii ki tüm bunların bir araya getirilişi. Oyunlarımızın neden
    gerçek ve doğru hissettirdiğinin nedeni bu.” Ayrıca firma yetkilileri,
    gerçekten de kenar mahallede oturan ve düşük gelir düzeyli insanlarla
    çalıştıklarından dolayı farklı güçlüklerle karşılaştıklarını da itiraf
    ediyorlar.


    Max Payne 3 İlk Bakış... 03
    Labirent
    benzeri varoşları ile New York’tan çok farklı bir ortamda, kel, sakallı
    ve kaslı Max, açıkçası biraz garip geliyor; hatta belki çoğumuz oyunu
    oynarken, oynadığımız oyunun MP’den farklı bir oyun olduğu hissine
    kapılabilir. Sonuçta 12 yıl, Max’e yapacağını yapmış. Firma, bu açığı
    ise seslendirme, hikayenin anlatılış tarzı ve oynanış ile kapatmayı
    planlıyor. Ancak ilk iki oyunda olduğu gibi oldukça ağır ve karanlık
    bir atmosfere sahip olduğuna emin olabilirsiniz. Max’i ilk oyundakinden
    farklı bir ismin seslendireceği MP3 için Nelson, büyük bir Hollywood
    yıldızını beklemememizi ancak bu konuya özellikle özen gösterdiklerini
    belirterek ekliyor: “Bizim için Max’in içsel monologları, oyunun halen
    vazgeçilmezlerinden. Oyunun yeni atmosferine taşınması sizleri
    yanıltmasın. MP dünyasındaki aldatma, ihanet ve acı konusunda yeni
    oyunun hiçbir eksiği yok.” Allah Max’e kolaylık versin, ne diyelim. Sao
    Paulo varoşları dışında da birçok mekana konuk olacağımız belirtilen
    MP3’te, göze çarpan ilk konu, Favelalar’ın sağladığı ortam. Labirentten
    farksız, kat yüksekliği değişken olan bu mahallelerde vuku bulan
    çatışmalar gerçekten hareketli olacağa benziyor. Size sağladığı koruma,
    ortaya çıkan düşmanlara da yarayabilir. Ne olursa olsun içinde silahlı
    çatışmalara girmenin eğlenceli olacağı konusunda hem fikir olduğumuz
    yapımcılar, şehrin tasarımına olabildiğince özen gösterdiklerini
    belirtiyorlar.
    Arka plan nasıl olursa olsun, MP halen tam gaz bir aksiyon oyunu. Yavaş
    çekime geçtiğimiz kurşun zamanı (Bullet Time) modunun, farklı
    şekillerde farklı oyunlarda kullanıldığının farkında olan ekip, MP’yi
    eski tahtına çıkarmak için yeni ve orijinal fikirlere ihtiyaç duyduğunu
    kabul ediyor. Bunun oldukça zorlayıcı olduğunu belirten ekip, başarıyı
    ayrıntılarla yakalayacaklarına inanıyor. RAGE motoru ile tasarlanan
    oyun, çatışma sahneleri için motorun nimetlerinden sonuna kadar
    faydalanıyor. Gerçek dublörlerin hareketlerini yakalamak ve oyuna
    aktarmak için NaturalMotion Euphoria animasyon teknolojisi
    kullanılıyor. Hareketli modellemelerin tamamının bu yöntemle oyuna
    aktarılmasıyla oyunun gerçekçilik konusunda bir eksiği kalmıyor.
    Çevreyle etkileşimin neredeyse %100 hale getirildiği MP3’te, oyun
    içinde çok ayrıntılı olmasa da basit bir tür korunma sisteminin de
    olacağı kesinleşti. Oynarken gördüklerinizin olabildiğine gerçekçi
    olabilmesi için elinden geleni yapan ekip, Max’in yaptığı her hareketin
    sahip olduğu ayrıntı yoğunluğunu arttırmaya çalışıyor. Oyunu, zamanı
    yavaşlatmadan da oynayabileceğimizi söyleyen ekip, haritalarda da
    istediğimiz yönü seçebileceğimizi, dolayısıyla oyunu çok farklı
    şekillerde oynayabileceğimizi belirtirken şunları ekliyor: “Siz nasıl
    davranırsınız bilmem ama yapay zeka, duruma göre oldukça farklı
    davranacak.” Çok daha akıcı bir oynanışa sahip olacak MP3’te, ayrıca
    yeni bir kavram olan ”çevresel kurşun zamanı” kullanılıyor. Zamanı
    yavaşlattığımızda ateş etmek veya hoplayıp zıplamaktan daha farklı
    işler de yapabileceğiz; hatta bazı bölümleri geçebilmemiz için kurşun
    zamanımızı daha mantıklı kullanmamız gerekebilir. Normal zamanda çok
    zor olan bazı manevraları gerçekleştirebilmek için yavaşlatılmış zamana
    ihtiyaç duyacağız. Ekip, konuyla ilgili olarak oyun içinde bizlere bol
    bol sürpriz hazırladığını itiraf ediyor.



    Peki ya MP3’ün multiplayer moda sahip olma ihtimali olduğunu söylersek
    ne yaparsınız? Doğrulanmayan kaynaklardan aldığımız haberlere göre, Sao
    Paulo’nun tehlikeli varoşlarında tek başınıza kalmayabilirsiniz.
    Silahlarınızı, cephanelerinizi ve acı dindiricilerinizi hazır edin!
    Co-operative ya da daha farklı bir tür multiplayer sistemin oyuna
    adapte edileceği ihtimali üzerine yeni bağımlılığınıza hazır olmakta
    fayda var.


    Max Payne 3 İlk Bakış... 04
    Oyun
    hakkında çok fazla bilinmez olsa da, şimdiye kadar gördüklerimizle,
    oyunun hem Rockstar’ı, hem de MP serisini bir üst seviyeye taşıyacağını
    söylemek yanlış olmaz. Oyunda ilerledikçe, firmanın ayrıntı konusunda
    neden bu kadar ısrarcı olduğunu anlayacaksınız. Şehrin, etkileşimin ve
    özellikle çatışmaların ortaya koyduğu görsel ve fiziksel ayrıntının
    ulaştığı seviye neredeyse mükemmel. Geriye kalan bazı küçük ama güzel
    ayrıntılardan bahsedelim: Bullet Time sırasında önemli anlarda, kamera
    düşmana yakın çekim yapacak. Max, yere ”konduktan” sonra da yerde veya
    yerden kalkarken ateş edebilecek. Ayrıca Max, aldığı yaralardan dolayı
    son nefesini verirken reflekslerinizle katilinizin işini
    bitirebilirseniz, kahramanımıza bir şans daha verebileceksiniz. Yapımcı
    ekip, ”Yaptığımız oyunun ilk amacı eğlence! Dünyayla iletişimini,
    silahı ile kuran bir adamı oynadığınız bir oyunda, sağa - sola ateş
    etmek -birilerini vurun ya da vurmayın- kesinlikle ama kesinlikle
    eğlenceli olmalı.“ diyor. Yaptıkları oyunlara baktığımızda, firmanın
    bizleri şimdiye kadar oldukça eğlendirdiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
    Yeni mekanı ve yeni görünüşü ile Max’in yeni oyununun, gerçek başarıya
    ulaşmasında geriye kalan etkenler hikayesi ve kurgusu. 12 yılda bir
    insanı bu hale getiren olaylar -ilk oyunda çektikleri yetmezmiş gibi-
    oldukça merak uyandırıcı gerçekten. Kurgu ve hikaye kısmını
    halledebilirlerse Max’in önünde hiçbir şey duramayacak gibi görünüyor.
    Gerçek bir çeteyi ve şehri,
    tüm gerçekliğiyle -kurgu bir gelecekte dahi olsa- kendi oyunları içinde
    kullanmalarına, çete mensupları ne der merak ediyoruz. Ününe
    oynanışının ve karanlık atmosferinin başarılı bir biçimde aktarılışı
    ile kavuşan MP, sizlere üçüncü oyunu ile şu ana kadar tatmadığınız bir
    tecrübeyi yaşatacak gibi.


    ANA SAYFASI


    HTML Code:

    http://www.rockstargames.com/maxpayne3/



      Forum Saati Ptsi Tem. 08, 2024 2:31 am